Коментарі до дорами "Кохання / Відстань"
Вітаю!
Я Rosava, перекладачка японської дорами "Кохання / Відстань". Це легенька, непретензійна, трішки філософська історія, знята у веб-форматі, про шістьох людей, життя яких змінилося через карантин. Тепер вони цілими днями замкнуті по своїх квартирах і виходять з дому тільки в магазин.
Обираючи цю дораму до перекладу, мені було, перш за все, цікаво побачити, як японці передають карантинний досвід через масову культуру. Тут ви побачите моменти того, що непокоїть і нас: носіння маски в спеку, дотримання безпечної відстані, робота з дому чи неможливість працевлаштування через карантин, інтенсивний відео-блогінг, витрата часу на непродуктивні заняття, пошуки краси в звичному просторі тощо.
Проте найбільше мені сподобалося те, як творці погралися з поняттям "відстані" в часи карантину і загалом. У випадку Міви та Акіри, одруженої пари, відстань між ними тільки скоротилася — вони ще освіжили своє кохання. Оскільки вони живуть в одній квартирі, то їм не потрібно тримати дистанцію. На противагу їм, ньютьюбери Анна, Мінато і Шьо, що мешкають по сусідству, відчувають, як відстань між ними тільки збільшується. Карантинний режим оголив їхні проблеми в стосунках, і вони змушені припинити їх ігнорувати через фізичну близькість. І хоча всі герої цієї дорами мали б сидіти вдома і зберігати соціальну ізоляцію, їм вдається завести нові знайомства і навіть закохатися, що, може б, і не справдилося в некарантинний час, коли усі кудись поспішають і не звертають уваги на домашнє оточення. Адже хіба не іронічно, що герої були пов’язані одне з одним, але не встановлювали жодних контактів, хоч і жили в сусідніх квартирах?
КОМЕНТАРІ ДО ПЕРЕКЛАДУ І ДОРАМИ
1. У першій серії Міва щось шукає. На 6 хвилині 29 секунді кадр переміщається на фоторамку. Це прямий натяк на те, що вона хоче знайти ;)
2. Міва посилає Акіру на закупи і каже йому не купувати смаколики в комбіні, а йти в супермаркет, пояснюючи своє рішення тим, що в комбіні дорожче. Комбіні — це невеликий цілодобовий магазин, який можна знайти в кожному житловому районі. Там продається усе, що вам може знадобитися в швидкоплинному житті, а надто різні перекуси і смаколики. Також там можна знайти медикаменти, журнали і книги, зарядні пристрої для мобільних телефонів, косметику, одяг тощо.
3. Кукі вакаме — це популярний снек зі стебел морських водоростей. Він низькокалорійний, а тому користується особливим попитом серед жінок.
4. Освідчуюючись Міві, Мінато просить в неї профіль (ID). Швидше за все, йдеться про профіль на LINE. Це безкоштовний застосунок обміну повідомленнями, найпопулярніший месенджер у Японії. Месенджер — лише один із сервісів корпорації LINE. У неї також є електронні гаманці, новинарня, відеостримінгова платформа та сервіс коміксів. Зокрема, ви можете бути знайомі із застосунком LINE Webtoons, де можна безкоштовно почитати англійською чи іншими мовами корейські та інші вебтуни.
Коментарі
Дописати коментар